Κάθε χρόνο ο διαγωνισμός της Eurovision γράφει τη δική του ιστορία με ρεκόρ κι υπέροχα ενσταντανέ από τις εκφράσεις των καλλιτεχνών κι όχι μόνο. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι τον διαγωνισμό φέτος τον κέρδισε το απόλυτο φαβορί από τη Σουηδία, η Loreen με το “Tattoo”, η οποία ισοφάρισε τον Johnny Logan σε νίκες. Μέχρι εδώ καλά. Παρ’ όλο που κέρδισε και σήκωσε το τρόπαιο συνέβη κάτι απρόσμενο, όλο το γήπεδο φώναζε ρυθμικά το τραγούδι του εκκεντρικού Φινλανδού Käärijä , τραγουδώντας ρυθμικά «Cha cha cha». Αλλά η EBU είχε άλλο γραμμένο στα κιτάπια της. Δεν ξέρουμε βέβαια αν της άρεσε αυτό της Loreen αλλά σήμερα το βράδυ αυτή θα κοιμηθεί αγκαλιά με το βραβείο αυτό και αύριο που θα το πάει στη Σουηδία θα δει ότι στα charts πρώτος είναι ο Käärijä με το φλούο μπολερό.
Να μιλήσουμε και για τη δική μας εμφάνιση ή να το αφήσουμε στην άκρη; Σίγουρα αυτή η Eurovision είχε τα πιο βαρετά τραγούδια, συγκριτικά με άλλες, και μας έκανε να αναρωτιόμαστε στον τελικό: «Αφού τόσο χάλι κάποιες χώρες, τελικά εμείς γιατί δεν περάσαμε;» Μια ερώτηση που έχει μεν πολλές απαντήσεις αλλά θα μείνουμε στο γεγονός ότι ο Victor Vernicos ήταν λίγο ανέτοιμος κι αγχωμένος, γεγονός που του στοίχισε αρκετά. Στα θετικά βέβαια είναι ότι οι χρήστες του Twitter και του Tiktok -στην πλειοψηφία τους – χειροκρότησαν την εμφάνισή του και δεν τον έριξαν στο λάκκο με τα φίδια. Αντικειμενικά εκεί θα έπρεπε να ρίξουμε την Ερτ και τη δισκογραφική του εταιρεία που με άκυρα δελτία τύπου και απενεργοποίηση σχολίων «στήριξαν» την ελληνική συμμετοχή.
Για ακόμα μια φορά είδαμε και τις Big5 χώρες να καταποντίζονται. Με εξαίρεση τον Ιταλό Marco Mengoni με το υπέροχο τραγούδι «Due Vite» το οποίο τερμάτισε στην 4η θέση, οι άλλες 4 χώρες που περνάνε απευθείας στον τελικό -χωρίς να περάσουν από ημιτελικούς- Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο μας χαιρέτησαν στον διαγωνισμό από τις τελευταίες θέσεις του πίνακα. Φυσικά απ’ όλα αυτά αξίζει να σημειώσουμε τη φινετσάτη αντίδραση της Γαλλίδας La Zarra, η οποία με το τραγούδι της «Évidemment» στα στοιχήματα απειλούσε τη Loreen από τη 2η θέση και τελικά πήρε ούτε το 1/5 των βαθμών που πήρε η σουηδική συμμετοχή. Ο φακός κατέγραψε φυσικά το κομψά φινετσάτο και ξινισμένο ύφος της -μαζί με μια κίνηση των δαχτύλων της στον κάμεραμαν-, ο οποίος είχε τη φαεινή ιδέα να πάει να καταγράψει το παρεάκι της.
Και πάμε στην εμφάνιση της κυπριακής συμμετοχής με τον 25χρονο Andrew Lambrou και το τραγούδι «Break a broken heart». Με το μισό twitter να παραληρεί στα ελληνικά και το υπόλοιπο στα αγγλικά, ο Αυστραλοκύπριος ερμηνευτής κατέκτησε τη 12η θέση. Αν και στους πίνακες των στοιχημάτων τον είχαν κάτω από τη 16η θέση, ο Andrew μάζεψε με τη λαβωμένη του καρδιά αρκετούς βαθμούς, με κορυφαίο το 4άρι που πήρε από την Ελληνική επιτροπή, το οποίο σίγουρα δυσαρέστησε πολλούς. Παρουσιαστές και ραδιοφωνικοί παραγωγοί λίγα λεπτά μετά ξεκίνησαν τα tweets γεμάτα θυμό για την απόφαση της επιτροπής, η οποία έδωσε το 12άρι στο Βέλγιο. Αν η επιτροπή είχε δώσει ακόμα 4 βαθμούς, τώρα η Κύπρος θα φιγουράριζε στην πρώτη δεκάδα.
Η Soula Glamorous πάντως ξηγήθηκε στο Instagram για τους βαθμούς που δώσαμε στην Κύπρο ή μάλλον για τους βαθμούς που δε δώσαμε. Και φυσικά είπε και τη μεγάλη αλήθεια με μία φωτογραφία μόνο: Όταν οι Έλληνες είχαν ανακαλύψει την Πάολα, η Loreen δεν υπήρχε. Η ομοιότητα των δύο καλλιτεχνών βέβαια έχει προσφέρει άφθονα memes και για αυτό θεωρούμε δίκαιο του χρόνου να γίνει απευθείας ανάθεση στην Πάολα να τελειώνουμε. Βέβαια στο Twitter προτείνουν κάποιοι χρήστες να ξαναπάει η Έλενα Παπαρίζου, μιας και στη Σουηδία θα παίζει «εντός έδρας».
Για αρκετά χρόνια ακόμα όλοι οι eurofans θα μιλάνε για τη μεγάλη απόκλιση των ψήφων του κοινού και των επιτροπών. Όπως έγινε και φέτος: Το κοινό ήθελε κάτι καινούργιο κι ανεβαστικό όπως το φινλανδικό cha cha cha αλλά οι επιτροπές πάτησαν πόδι για μια δοκιμασμένη συνταγή, την οποία μπορεί και σε λίγο καιρό να έχουμε ξεχάσει. Αυτό που σίγουρα δε θα ξεχάσουμε από τη φετινή Eurovision είναι η κοιλίτσα του Φινλανδού, το επικό ύφος της Γαλλίδας, η φωνή του Ιταλού και η ερμηνεία του Andrew. Ραντεβού στη Σουηδία του χρόνου.
Επιμέλεια κειμένου: Ζηνοβία Τσαρτσίδου